Temel Değerlerimiz

30.11.2012 5221

·         Öğrencilerin, ülkesi ve milleti ile bölünmez bütün olan Türkiye Cumhuriyeti'ne bağlı görev ve sorumluluklarının bilincinde ve bunları davranış haline getirmiş bireyler olarak yetişmelerine özen gösterilir.

·         Öğrencilerin, Atatürk ilke ve İnkılâplarına ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı, demokratik ve laik davranışları benimseyen, beceri düzeyi yüksek bir Türk vatandaşı olarak yetiştirilmeleri sağlanır.

·         Aile, ulus, yurt sevgisi gelişmiş, milli kültür değerlerini benimsemiş, milli birlik ve beraberlik ruhuna sahip öğrenciler olarak yetiştirilir.

·         Öğrencilere, topluma kolay ve sağlıklı uyum sağlayabilen, sosyo- kültürel ve ekonomik kalkınmayı destekleyici davranışlar verilir.

·         Öğrencilerin topluma uyumlu, kendilerini değerli bir insan olarak hissetmelerini, kapasitelerine güvenmelerini ve farklılıklarına değer vermelerini özümsemiş bireyler olmaları sağlanır.

·         Beden, zihin, ruh ve duygu yönlerinden dengeli ve sağlıklı bir kişiliğe, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, topluma karşı sorumluluk duyan kişiler olarak yetiştirilir.

·         Öğrencilere, bilginin yeni bilgi üretmek için araç olduğu düşüncesi kazandırılır.

·         Yönetici, öğretmen, veli, personel, sivil toplum örgütleri ve öğrencilerin işbirliği ile okulu, çevrede ve bölgede model yapma inancı ile çalışılır.

·         Öğrenmeyi öğrenmenin, bilgi toplumunda yaşamanın bir gereği olduğuna inanılır.

·         Öğrencilere çok yönlü, soyut, eleştirel, yaratıcı, yapıcı, mantıklı ve analitik düşünme becerileri kazandırılır.

·         Türkçe'yi etkili bir biçimde kullanarak öğrencilere, kendilerini yazılı ve sözlü ifade edebilme, evrensel ve ulusal düzeyde nitelikli öğretim, bilim ve sanat ürünlerinden yararlanma yeteneği kazandırılır.

·         Toplam Kalite Yönetimi anlayışı ile sorunların üstesinden gelindiği, ben yerine biz anlayışının etkin olduğu güvenli bir ortamın gereğine inanılır.

·         Öğrencilerde, çevre koruma bilinci gelişmiş, doğal güzelliklere ve sanat eserlerine karşı ilgi ve hayranlık uyandırılır.

·         Öğrenci merkezli etkili bir okul anlayışı benimsenir.